Reportáž z Herlíkovic

Ve dnech 22. - 30. 10. 2021 se v Herlíkovicích uskutečnilo Mistrovství Čech. Hrálo se v kategoriích HD12- HD16. Pro ostatní, kteří se z jakýkoliv důvodů nemohli zúčastnit hlavních turnajů, byli v nabídce další dva velké turnaje, Fide a Národní open. V kategorii HD 12 se celkem zúčastnilo 82 hráčů (nejvíce hráčů ze všech turnajů), a náš oddíl zde zastupovali Iva a Eva Archlebovy. V kategorii HD 14 se celkem zúčastnilo 62 hráčů kde náš oddíl zastupovala Stela Archlebová. A nakonec v kategorii v HD 16, kde byli elově nejsilnější soupeři (první tři hráči měli elo přes 2000), jsem hrála já (Šárka Marxová). Bylo nás celkem 67. Celkem se hrálo na 9 kol tempem 90 minut + 30 sekund na tah. Bydlela jsem na vedlejší ubytovně, asi 100 metrů od hrací místnosti. Na dalších řádcích bych vám popsala průběh turnaje a celého týdne, protože jsme skoro každý den chodili na nějaký výlet do blízkého okolí.

1. kolo (sobota 23. 10. 2021)
Cca v půl desáté jsme vyrazili z domu směr Herlíkovice na Mistrovství Čech. Ve 14:30 nás nejdříve přivítali a poté započalo první kolo. Jelikož jsem byla 44. nasazená z 67, los mi v prvním kole přisoudil hodně těžkou soupeřku. Hrála jsem na 10. šachovnici (Le Anh Dung, elo: 1812), která byla online. Po vyrovnaném zahájení partie přešla do střední hry, kde se projevila soupeřčina převaha a já jsem prohrála. K večeru jsme zanalyzovali všechny partie a zhodnotili den. Stella, Iva i Eva rovněž prohrály.

2. kolo (neděle 24. 10. 2021)
Po snídani formou švédských stolů jsme šli na krátkou procházku k blízké lanovce na Žalý. Dopoledne jsme ještě byli na šachové přednášce na téma Alexandr Aljechin.

O půl třetí jsme začali hrát druhé kolo. Narazila jsem na Šmajzrovou Dominiku (TJ Lanškroun, elo: 1231). V 19. tahu jsme se domluvili na remíze. Stela a Iva toto kolo vyhrály. Eva bohužel prohrála.

3. kolo (pondělí 25. 10. 2021)
Na tento den jsme měli naplánovaný pěší výlet do Strážného. Nejdříve jsme museli vystoupat prudký kopec lesem, dlouhý zhruba 1 km. Cíl byl daný, hřiště ve Strážném. Vrátili jsme se v poledne. Ve třetím kole mě čekala Müllerová Karina Nela z ŠK Spartak Čelákovice. Překvapila mě vedlejší variantou v zahájení, kdy jsem se dostala do dosti špatné pozice a nakonec jsem po velké bitvě prohrála. Stela s Ivou prohrály, ale naopak Eva toto kolo vyhrála.

4. kolo (úterý 26. 10. 2021)
Na tento den jsme měli naplánováno, že pojedeme do Vrchlabí autobusem a zpátky půjdeme pěšky. Ve Vrchlabí jsme šli směr zámek, kde jsme prošli park. Cestou jsme šli kolem velkého rybníku, kde bylo plno kachen. Park je plný listnatých stromů a všude bylo krásně zbarvené listí.
Na odpoledním kole jsem hrála s Hejným Matějem z TJ Slovan Varnsdorf. V partii se od začátku vyměňovali figurky, až jsme přešli do pěšcové koncovky, která skončila remízou. Stela, Iva i Eva prohrály. Bodový stav po čtvrtém kole je následující: Stela, Iva, Eva i Já máme shodně 1 bod

5. kolo (středa 25. 10. 2021)
Po snídani jsme se s holkami na pokoji domluvili, že tento den zůstaneme na ubytovně a na žádný výlet nepůjdeme. Zabavili jsme se hraním různých her. Den utekl a najednou byl na řadě oběd a po obědě již páté kolo. Toto kolo jsem hrála se Sehnoutkovou Laurou z Klub šachistů Říčany 1925. Soupeřka se na mě vrhla hned po zahájení a agresivně postupovala středovými pěšci dopředu, obsadila centrum a pozice se už nedala bránit. Nakonec jsem tedy podepsala kapitulaci. Stela a Eva vyhrály. Iva remizovala. Večer probíhala analýza partií.

6. kolo (čtvrtek 26. 10. 2021)
Na čtvrtek bylo naplánované dvojkolo. To ranní jsem hrála s Dolanskou Ester z TJ Bohemians Praha. Ve střední hře udělala chybu, kde soupeřka získala pěšce a poté už měla převahu. Takže jsem nakonec prohrála. Stela, Iva i Eva rovněž prohrály.

7. kolo (čtvrtek 26. 10. 2021)
Po ranním kole jsme všechny partie zanalyzovali. Po obědě jsem se střetla s další dívkou Buckovou Barborou z ŠK ZIKUDA Turnov. Po vyrovnaném zahájení na mě soupeřka začala útočit na dámském křídle. Překvapivě mi ve 20. tahu nabídla remízu, když už jsem stála hůře. Stela, Iva i Eva prohrály.

8. kolo (pátek 27. 10. 2021)
6., 8. a 9. kolo jsme hráli ráno takže jsme opět po snídani neměli moc času na přípravu. V osmém kole mi los přisoudil Michala Pospíšila z TJ KRALUPY. Po vyrovnané partii mi v 18. tahu nabídl remízu a já souhlasila. Stela a Iva vyhrály. Eva bohužel nakonec prohrála. Na páteční odpoledne jsme měli domluvenou slevu na bobovou dráhu ve Špindlerově Mlýně. Každý jsme na bobové dráze jeli nakonec dvakrát a všichni jsme si to užili.
Když jsme všichni sjeli dolů, domluvili jsme se ještě s Archlebovými a šli jsme k lanovce na Medvědín. Nahoře na Medvědíně bylo nádherné počasí, s výhledem Sněžku. Cestu dolů jsme šli pěšky. Viděli jsme i první sníh!!! Po večeři jsme si ještě zahráli Bang.

9. kolo (sobota 30. 10. 2021)
V posledním nejdůležitějším kole jsem hrála s Hladíkovou Karin z ŠACHklub Tábor. Partie se mi povedla, získala jsem figuru a poté i dámu. Stela a Iva prohráli. Eva remizovala. Až každý dohrál a zanalyzoval svou partii, šel si tedy dobalit a po obědě zhruba ve dvě hodiny jsme odjížděli směr domů.

Bodový souhrn oddílu TJ Jiskra Jaroměř: Já (Šárka Marxová) - 3 body, Stela Archlebová - 3 body, Iva Archlebová - 2,5 bodu, Eva Archlebová - 2,5 bodu. Nejlépe z nás všech se umístila Stela. V Herlíkovicích se mi líbilo a doufám, že bude příští rok reprezentovat náš oddíl více hráčů. Děkuji panu Čechurovi za dozor.